Påfyllning i leksakshyllan, en virkad traktor.

 
För er som följt bloggen ett tag så är traktorn ingen nyhet. Detta är dock den första traktorn att få stanna hemma hos Linnart & pryda Viggos tillfälliga leksakshylla i vardagsrummet. Detta kanske inte är någon skräll men lillen har inte bara en leksak utan snarare äger han numera en hel leksaksaffär som är utspridd i den redan överbelamrade lägenheten. Jag letar febrilt ÖVERALLT (blocket, andra köp&säljsidor, loppisar mm) efter en stringhylla men har helt gått bet så tips mottages GÄRNA.
 
 
 
Idag när jag kom hem & hade skottat hela gården var jag trött/grinig/hormonstinn, det hela blev inte ett dugg bättre när jag öppnade brevlådan & fick se att en hyreshöjning var på g. ENOUGH is ENOUGH! Nu har vi bott här i över tre år & INGET har gjorts i vår lägenhet sen vi flyttade in. Ja jag vet, varför flyttar vi inte, jo för att det  1. inte finns så många lägenheter här 2. vi letar ju efter hus & palla att flytta en extra gång 3. ja, vi trivs ju rätt bra förutom att lyan är lite nedgången.
 
Vi har själva målat två rum, lagt in ett golv i hallen, bytt knoppar på alla köksluckor/kökslådor & satt på klisterlappar på 90 stycken kakelplattor för att få det någorlunda hemtrevligt & kunna bjuda hem folk. Så jag googlade upp hyresvärdens nummer & ringde & fick ur mig allt som jag var missnöjd med & detta resulterade i att hyresvärden nu tar sig från storstan för att göra en inspektion av skicket i vår lägenhet här i bushen, IMORGON! OMG! Håll tummarna för en uppfräschning!
 
Spänningen stiger, vad kommer vi bli av med, 80-tals plastmattorna? Strukturtapeten i vardagsrummet? det rosa kaklet med ljung på i köket? de vattenskadade köksluckorna i köket? våttapeterna i badrummet, ja ni hörde rätt det är nämligen två olika, 50/50 på varsin halva, det värsta är att de är rätt lika så det tog ett tag innan vi upptäckte det. Frågan är ju vilket årtionde det var poppis att tapetsera sitt badrum i två olika tapeter!?
 
Jag ska väl måla lite jag då, eftersom hela söndagen blev förstörd av ett ovälkommet besök av  Mr.migrän.
 
Ha en bra tisdag!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anki

Kan berätta att Vilgot har provlekt sin traktor i ett år och den håller bra och är mycket populär.

Svar: Härligt att höra!
linnart.blogg.se

2013-01-15 @ 17:43:57
Postat av: Helen

Vilken tur Viggo har en mamma som är så duktig på att virka:)

Svar: Tackar! Ska bli roligt att se er imorgon & jag hoppas att Viggo sköter sig lika bra som sist.
linnart.blogg.se

2013-01-15 @ 18:58:32
URL: http://helenspysselpapp.blogspot.com
Postat av: Jojo

Men vännen... Jag håller alla tummar! Du, den där traktorn, du skulle inte kunna tänka dig att dela med dig av det till en kär gammal vän som fastnat i virkträsket och till på käpet har en traktortokig son? Kram

Svar: Givetvis favvo Jojo, vad kul att du också har fastnat i träsket. Här har du det http://virkverket.blogspot.se/2011/11/virka-en-traktor.html Lycka till med virkandet! Det gick bra idag, det blir renovering av vardagsrum, toalett & nytt golv i köket alltid något :) Huggies
linnart.blogg.se

2013-01-15 @ 21:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0