Linnarts fröodling 2013- plan(t)eringsfasen.

BLOMMAN FÖR DAGEN 'Pearly Gates' i gruppen Ettåriga blomsterväxter / Slingrande/Klättrande hos Impecta Fröhandel (235)
Blomma för dagen.
 
SVARTÖGA 'Susi White with Black Eye' i gruppen Ettåriga blomsterväxter / Slingrande/Klättrande hos Impecta Fröhandel (483)
Svartöga.
 
BALLONGRANKA i gruppen Ettåriga blomsterväxter / Slingrande/Klättrande hos Impecta Fröhandel (77)
Ballongranka.
 
CHILIPEPPAR 'Fish Pepper' i gruppen Grönsaksväxter / Fruktgrönsaker / Chilipeppar hos Impecta Fröhandel (3408)
Chilipeppar.
 
KLOCKMALVA 'Benary's Giant' i gruppen Krukväxter hos Impecta Fröhandel (10)
Klockmalva.
 
TOMATPAPRIKA 'Alexander' i gruppen Grönsaksväxter / Fruktgrönsaker / Paprika hos Impecta Fröhandel (9420)
Tomatpaprika.
 
PETUNIA F1 'Debonair Black Cherry' i gruppen Nyheter 2013 / Ettåriga Blomsterväxter hos Impecta Fröhandel (368)
Petunia.
 
ÄPPELGURKA 'Lemon' i gruppen Grönsaksväxter / Fruktgrönsaker / Övriga fruktgrönsaker hos Impecta Fröhandel (9808)
Äppelgurka.
 
Här hittar ni de här godbitarna som jag funderar på att bjuda in till  Linnarts fröodling 2013.
 
Jag kommer ju givetvis att odla mina favvosar som spanska flaggan som i år kommer att odlas på frön som jag tog från 2012 års odling. Slingerkrassen kommer i år även den att bestå av frön som plokades av fjolårets krasse. Visst kommer spänningen att vara olidlig här framigenom, kommer de att ta sig? Kommer de bli rangliga? Kommer det ens blomma? Jag är laddad inför årets odlingspyssel & snart är det dags att sticka ner händerna i jorden igen, kan man annat än att ÄLSKAT!
 
På tal om frön slänger in ett boktips såhär på kvällskvisten, den här boken har en massa tips & är en inspiration för alla fröälskare. 
Ulla Hasselmarks fröbokHär hittar ni den.
 
Efter en fullspäckad dag med en 30 minuters uppläxning/dumförklaring i mitt egna hem av en stroppig storstadsnisse/byggherre med mockaskor som fick mig att vilja ha flyttat ifrån den här lägenheten helst redan igår , trevligt & oväntat besök av kollega, bebis/mamma fika med Viggos tjej & en smaskig kladd/kolakaka, pyspunkalagning på en svårhittad bilverkstad i Öxnered, bitringsjakt & veckohandling med en bebis i famnen & en vimsig pappa så tackar jag nu för mig & knoppar in.
 
Ha det & håll ut, bara två dagar kvar till helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0