Virkad äppleburk.

Idag har vädret i vanlig ordning varit bedrövligt, regn, blåst osv....höst med andra ord. Vi är piggare men min soffkompis har haft lite svårt att komma till ro så mellan virkningen har det bytts nedspydda paltor, sjungits, vaggats & hållt i den där nappen som ständigt ramlar ut. Men det har ändå varit en mysig dag i myskläder med tända ljus & alla de sämsta såpor & realityshower ni kan tänka er igång på tvn. Hittade det roliga mönstret här  blandat med en massa andra roliga pyssel av diverse sort & här finns det människor som sprudlar av en sällan skådad kreativitet. Här är i alla fall mitt äpple (bildkvaliten är väl sådär men ska man iväg & storhandla & dessutom saknar tålamod så får det duga).
 
 
I helgen får vi besök & Linnarts vill såklart visa upp sig från sin bästa sida så de närmsta timmarna och morgondagen kommer att ägnas åt städning, storhandling & piffning av ett hem i förfall. Skulle vilja göra klart pingvinen men jag känner på mig att virka inte kommer att vara första prioritet utan mer kommer hamna på plats 10 på "to-do-list". Om inte gästerna vill sova i flera veckors tvätt, sittdelar till en vagn, leksaker, viktiga papper, ja vad finns det inte att sova på i det där gäst/kontor/tvättrum/förrådsrummet.
 
Ha en härlig helg, det ska i alla fall jag ha!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0