Krukdiskning, lussebakning & julgrisar plus lite julklappar.

Helgen spenderades i hemmets lugna vrå & det behövdes, för idag efter två intensiva men roliga dagar innehållandes babyrytmik, babysim & fika med nyfunna vänner så är orken fortfarande i topp. I helgen fanns det tid för både bak, städning av balkongen ( ja jag vet, inte en dag för sent) & lite virkning. Här kommer lite bilder från helgens grejjande & pysslande.
 
 
När jag skulle packa ihop alla mina krukor & ställa undan dem slog en skrämmande tanke mig, gud snart ska de ju användas igen....oh my god vad tiden går fort alltså. Förra året så började jag plantera i januari så snart är det dags igen, LÄNGTAR! Så tills dess får krukorna bo i vår bokhylla & längta efter att få nya små frön planterade i sig efter jul.
 
 
 
 
Jag börjar få julfeeling nu alltså & LÄNGTAR efter att få sätta upp stjärnor & dricka glögg, ÄLSKART! Årets julgris är även den inköpt, började för några år sedan med att köpa en julgris varje år i olika modeller (inget väcker mina moderskänslor till liv som små julgrisar) i år blev den den här sötnosen som jag givetvis beställde på nätet, då det mesta vi äger de senaste åren är köpta via nätet så är det inga konstigheter.
 
pig+small+pink+maileg+liten+gris+rosa
Köpte den här
 
Idag har vi beställt nästan alla juklappar på nätet, känns såååå gött att det är gjort. Nu kan vi julpyssla & umgås i lugn & ro här hemma. Köpte de här hetingarna till lillen i julklapp ( eller var det mest mamman som ville ha dem) extra plus var att jag köpte dem från moderna museéts webshop vilket fick mig att känna mig lite extra kulturell!
 
 
 
 
 
 
Nu blirre lite soffhäng här då & laddar för morgondagens pysslande att göra färdigt paketkalender, funny, funny!
 
Ha en härlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0