Lite odling, lite bakning & lite kalas.

Hola!

Förr förra veckan var vi på besök på schlätta & hälsade på våra familjer. Vi passade på att fira mamsi som fyllde år. Vi köpte ett i mitt tycke superfint växthus med olika små sticklingar som mamma kan ta hand om under våren. Det blev pelargoner och några olika sorters fuchsior.





Hittade lite ego-grejjer hemma hos mamsi också



I fredags när jag kom hem så var peppen på en hög nivå, solen sken, fin besök i helgen och en vecka av härlig ledighet framför mig. Så omplantering på hög nivå bedrevs hela eftermiddagen.









Växthuset var en fantastisk investering. Nu är det som skulle omskolas gjort och nya frön har planterats. När jag ändå var i farten planterade jag om diverse blommor som behövde större krukor och ny jord. Man får passa på när man är i flow & ändå har jordat ner hele köket.

Vi hade ju som sagt finbesök från Växjö i helgen, Stenis med familj. Vädret var vidrigt så det blev inomhushäng och mys. Jag bakade årets första semlor & de blev helt ok.



Nu ska jag bara njuta av min ledighet och göra det som faller mig in. Lovely!

Fortsatt trevlig helg på er.






















































































































Kommentarer
Postat av: Helen

Vad duktig du är med växthus å allt:) Ha ett härligt lov! Här hoppas jag att sjuklingarna snart är friska så vi inte behöver spendera hela lovet inomhus. Just nu är det Anton och Patrik som är sjuka:(

2012-02-19 @ 16:13:19
URL: http://helenspysselpapp.blogspot.com
Postat av: Jossan

Ja man kanske skulle dra igång odlandet snart. Har fått en massa frö av Johans pappas fru. Härligt när man får flow. Hugs

2012-02-19 @ 19:14:58
URL: http://Jossangrejar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0