Grrrrrr....

Grrrrrr i dubbel bemärkelse....jag har morrat över diverse oklarheter i beskrivningen men nu när han är färdig så kan jag inte annat än att småle & känna mig riktigt nöjder. Här är han mitt lilla lejon...lite skelögd men dock så charmig.
 
 
Eftersom det är en liten vild en som ska få den så var jag tvungen att göra en mer barnvänlig svans. Enligt mönstret så skulle man göra en svans enligt garnbollsvarianten alltså att man fäster en massa lösa trådar i en tråd, väldigt fint var det men dock så opraktiskt.  Små pilliga fingrar skulle dra sönder den i ett nafs & kanske tom sätta dem i halsen så nej jag gjorde en variant som mer liknar Sideshow Bobs hår, ni vet han i Simpsons som inte är så förtjust i Bart...
 
 
Grrrrr....
 
Jag är helt kär i alla figurerna i virkboken "Virkade figurer" trots att det är en massa fel i beskrivningarna, det är tur att man har virkat några år & gillar att improvisera. Nu ska jag bara bestämma mig för vilken det blir här näst, de där andra gamla projekten lockar inte just nu så de får vänta...
 
Happy Thursday!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0