Sysöndag.

Igår kom sylusten på och det blev en kudde och en väska. Är mycket nöjd över kudden då jag lyckades med bedriften att sy på kantband på den (bandet har legat lääääääänge utan att jag vågat ge mig på det) men igår var det dags.  Påsen är dock lite skrynklig då den promenerade hem från jobbet i ösregn.



Sömmarna är ruskigt sneda, det är fasen svårt att sy spikrakt men man behöver ju inte syna den med lupp. Mapparna och frukten är i alla fall mycket nöjda över sitt nya färdmedel till  och från jobbet.



Sen så skulle jag såklart trassla till det för mig och göra något slags mönster på handtagen, snett och vint men ändå ok för att vara en impulsiv handling.




Nu ska jag tröstdricka en smoothie då jag dagen innan lön gjort en beställning på Panduro för alldeles för mycket pengar. Får hoppas på ett sms från Stenis där det står "det är du värd" då brukar shoppingångesten ge med sig.

Ha det!

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag är väldigt imponerad

2011-09-27 @ 17:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0