Älskade glasburk.

 
Jag har en förkärlek för burkar & speciellt glasburkar. Glasburkar är så fina som de är men användningsområdena är ju oändliga, sylt, ljuslyktor, förvaring & säkert tusen saker till. De finaste glasburkarna är såna som man hittar på loppis, lite slitna med en historia. I början av veckan var jag & en kompis på en loppis & då hittade jag den här glasburken. Om jag hade haft mer pengar hade jag köpt MÅNGA fler, alltså det var himlen för glasburksgillarn, en hel bokylla fylld med finfina burkar.  Kontanter i plånkan är inte riktigt min grej men att man aldrig lär sig, det är ju ingen skräll att loppisar sällan tar kort! Jag lyckades i alla fall skrapa ihop 17 kr (de kostade 10 kr styck) & tänkte att två kan jag säkert få men kvinnan i kassan sa att jag kunde ta alla tre, plötsligt händer det! En av burkarna blev genast fylld med klädnypor som legat & drällt alldeles för länge på alldeles för många olika ställen ute på altanen & genast såg det mer städat ut.
 
 
 
Ha det gött ute i soliga semestersverige!
 

Kommentarer
Postat av: Anki

Hej!
Var på loppis idag. Tänkte på dig när jag såg gammeldags saftflaskor (sådan jag fick saft i). Kunde dock inte handla något, nackdelen med tältsemester :-( Loppis är kul i alla fall, tycker en fjärdedel av familjen.

2013-07-17 @ 23:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0