Krukor av tidningspapper.

 
Orken börjar sakta men säkert komma tillbaks & vi börjar sakta men säkert komma in i den nya dygnsrytmen här hemma, man kan säga att sjusovartiden är ett minne blott. I fredags fick jag för mig att göra egna krukor av tidningspapper, jag har tänkt att ge mig på det sen några år tillbaks & plötsligt händer det. Jag har ju inget sånt där fancy litet krukmakarset som finns att köpa men jag har desto fler barnmatsburkar så de fick bli mall för mina krukor. Rullade papper runt burken & knöcklade ihop dem i botten. Jag började med att doppa botten i vatten för att slippa tejpa & grejja men mitt dåliga tålamod tog över efter fyra stycken så sen åkte
washitejpen fram. Så enkelt & roligt pyssel! Extrakul att man faktiskt kunde pyssla ihop något som var riktigt användbart.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På eftermiddagen var min pysselkompis här & fikade/pysslade & då hann jag med att så & pyssla ihop små skyltar. Molnstansen, stämplarnam fröpåsar, pennor & alla pappersark åkte fram, ÄLSKART! Pyssla är livet! Vi har haft en toppenhelg i "storstan" & har hunnit träffa massa kompisar, hängt i solen, promenerat & fått ta hand om vårt lilla "adoptivbarn"  hela helgen men det där inbrottet i bilen det hade kunnat kvitta....Ny vecka & nya tag förhoppningsvis i strålande sol!
 
Have a lovely sunday!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0