Dagens pyssel: En 2D djurparad.

 
 
Snön vräker ner & vi är trötta samt lite förkylda här hemma, fast mest trötta. Onsdagen är min & viggos söndag, vilodag. Då har vi kickstartat veckan med att gå upp tidigt alltså ställa klockan & ägna oss åt förmiddagsaktiviteter vilket inte riktigt är vår grej. Vi är mer eftermiddagspersonligheter, på förmiddagen vill vi sova tills vi vaknar & äta frukost i lugn & ro framför tvn alt. i babygymmet.
 
Alla andra bebisar verkar vara förmiddagspersonligheter för de håller inte på & somna varken mitt i dansdelen av babyrytmiken eller flytandes på rygg i simbassängen så aktiviteterna är helt klart anpassade efter den massan. En aktivitet som passar oss båda är fikan efter babysimmet, mamma fikar i lugn & ro medan bebis sover gött i sin vagn några timmar. Men vi klagar inte för aktiviteterna är roliga när vi väl har tagit oss iväg och så kommer ju vår ONSDAG, älskade onsdag. Då slappar vi hemma, pysslar & är på gott humör.
 
Idag har jag tagit mig i kragen & börjat sätta ihop den här lilla paraden av 2D djur. Jag ÄLSKAR de här små figurerna och eftersom vårt sovrum är ett sovrum/barnrum så kan jag gå loss med barninredningen precis som jag vill, jag hade iofs köpt dem här utan att ha en bebis det får väl erkännas. Idag bjuds det på mobilbilder sådär härligt korniga & färglösa.
 
 
 
 
 
 
 
 
2 down 10 to go!
 
Just nu virkas det mycket här i soffan & gärna då framför en serie från HBO-kanalen. I kulisserna julpysslas & adventspysslas det en hel del också men att fota allt sånt hinns liksom inte med, bara så ni inte tror att jag sitter här hemma & bara latar mig. Nu ska jag fästa lite trådar här & slurpa i mig mitt kallnande kaffe.
 
Have a lovely wednesday!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0