Sötsakssöndag.

 
Idag har jag i stort sett suttit på samma ställe i soffan sen klockan 10 imorses förutom några pauser såsom matlagning, vattning & x-antal toalettbesök. Men no worries jag har varit produktiv trots hängandet på sofflocket. Jag har virkat en cupcake som var sådär kul att virka, det var en massa enligt mig konstiga virktekniker med i mönstret så det blev till att repa upp några gånger innan jag fattade hur det skulle vara.
 
Jag som gillar när man inte behöver tappa tålamodet väljer också ofta mönster efter detta. Antingen freestylar jag rätt mycket med mönstret, hittar på själv eller så läser jag igenom det & ser det för krångligt ut så nej tack. Idag var det annorlunda eftersom jag ville göra cupcaken till en speciell person så missade jag att följa mina egna principer & upprepandet var ett faktum. Sen virkade jag två säkra kort dammsugaren & chokladbollen för att sedan vara en daredevil igen och ge mig på dagens andra utmaning, hallongrottan, aldrig virkad men såklart kikade jag igenom mönstret så man slapp tappa tålamodet fullständigt såhär på söndagskvällen.
 
 
Nu blirre OS avslutning & lite virkning i soffan.
 
Ha en härlig söndagskväll!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Jädrar i min låda så gött det ser ut! Det kanske får bli lite virkning i höst. Nu ska jag åka till nya jobbet för första gången. Nervös! Hugs!

Svar: Åh spännande! Ja det tycker jag, kom hit så har vi symöte (virkmöte). Good luck på nya jobbet!
linnart.blogg.se

2012-08-13 @ 06:27:19
URL: http://jossangrejar.blogspot.com
Postat av: Helen

Du virkar så fina saker! Kan inte du ha virkkurs för oss på jobbet?
Ta nu hand om dig, tycker det låter som en bra sysselsättning för en kvinna i ditt tillstånd att sitta i soffan och virka;)

2012-08-13 @ 18:22:01
URL: http://helenspysselpapp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0