Bokjakten är avslutad.

 
Ok, för ett år sedan kom jag på att jag ville ha den här boken:
 
Omslagsbild
 
då anade jag knappast att jakten skulle pågå ett år & x-antal timmar googlandes efter ett exemplar. Boken som för övrigt är helt underbar har slutat att ges ut, förstår faktiskt inte varför. Jag har använt den en del på jobbet men hemma också, den är fantastisk med en massa roliga & käcka små planetringstips. Så en dag innan jul så googlade jag i vanlig ordning på titeln & fick en träff, HURRA. Hittade en sida där man kan köpa begagnade böcker där olika antikvariat lägger in annonser typ en traderasida fast med bara böcker ta en kik här. Lyckades dessutom få tag i ett exemplar som är i nyskick trots att den gavs ut 1979, jag behöver kanske inte säga hur nöjd jag var.
 
Här hemma målas det & rensas, imorgon drar vi till tippen för att göra oss av med gammalt skräp & annonser ska läggas ut på tradera för att lätta på platstrycket här hemma. På fredag kommer vårt adoptivbarn (den 29 åriga lilla tjejen jag & pappa Linnart tog hand om när vi läste i Karlstad) så då måste ju hennes rum (aka. gästrummet) vara i tipptopp-skick. Måleriet börjar ta sig nu ska jag snart ge mig i slag med att måla vår Stokke tripp trapp-stol vi fyndade av pappa Linnarts arbetskamrat, men är lite nervig inför det projektet så mycket små hörn & grejjer måste klura ut hur vi ska gå tillväga man vill ju gärna få den perfekt eftersom den ska hänga i ganska många år. Färgen blir givetvis ENAR min nya älskling näst efter washitejpen då...
 
Nepp nu blir det en kaffeladdning innan det är dags att ta tag i hemmet som är en röra utan dess like, saker bara flyttas mellan alla rum. Vi behöver VERKLIGEN ett hus, någon som har ett i bakfickan?

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad flitiga ni är. Hoppas ni blir av med gamla grejer så ni kan skaffa mer... till ett hus!!!!

Svar: Jaaaaaa vi längtar efter mer plats & att få något eget. Men den som väntar på något gott....
linnart.blogg.se

2013-01-08 @ 20:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0