Äntligen, fick jag stoppa nävarna i jorden.

 
I fredags var det dags att klippa ner pelargonerna & det var liksom startskottet för att våren närmar sig. Åhhh längtar så tills man kan ha altan/balkondörrar öppna & att spendera den mesta tiden utomhus, snart, snart, snart. Just nu ser ju pellisarna lite ledsna ut men att klippa dem är liksom ett nödvändigt ont, de behöver  få en ny chans att växa sig starka & jag behöver skott till nya pellisar så jag kan pryda min altan & balkong. De flesta pelargonerna såg ut som spaghettistrån med lite blad på toppen & de hängde på varandra så det var ingen tvekan att det var dags. Så nu har vi maximal insyn i vårt vardagsrum ett tag så vill ni leka smygtittare så passa på nu. Utifrån ser det nog ut som vi har 13 tomma krukor i fönstret men jag säger "VÄNTA NI BARA"....
 
 
 
 
 
 
 
Idag har vi maximal vårkänsla här hemma med strålande sol & Viggo skrek vårtjutet i säkert 20 minuter förut när vi var på promenad så det råder ingen tvekan om att våren är påväg.
 
Ha en härlig måndag!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: nki

På jobbet finns det "pellissticklingar", S skänker bort.

Svar: Då ska jag ta en tur & besöka er i veckan, dem vill jag inte missa!
linnart.blogg.se

2013-02-27 @ 22:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0