Många tassar små.

 
Varje månad (ja de senaste två då) så försöker vi göra fotavtryck av lillens fötter. Det är ju så fint & små bebisfötter är bland det vackraste som finns i hela världen. Men få kanske vet vilket projekt som ligger bakom de här fotavtrycken. Här hemma görs dem på skötbordet som är en av lillens favoritplatser & det krävs diverse skyddskläder för att inte få svart vattenfärg ÖVERALLT. Så på med förkläden, rada upp allt på toalettlocket och vi tar varsitt grepp om lillens fotleder, samtidigt som det ska fram med papper, penseln ska dras i färgen, pappret ska ligga kvar på skötbordet & lillen ska inte sprattla ner allt från skötbordet. Sen ska vi samtidigt trycka ner de här små kladdiga fötter på papper bredvid varandra i samma ögonblick utan att tappa greppet så det istället för tryck blir ett streck som att lillen skulle måla med fotfärg. Sen ska fötterna lyftas upp utan att kladda ner oss, skötbord & matta. Av kanske 12 tryck är vi glada om ett är någorlunda ok och att det inte ser ut som att lillen har antingen 15 tår eller inga överhuvudtaget. Som belöning får lillen sedan hoppa i badbaljan som är en av hans topp 5 aktiviteter. Svetten lackar här hemma under tassavtrycksmomentet men visst är det värt det när man får se de små tassarna på väggen <3
 
 
 
Premiär tassavtrycken som pryder väggen här hemma
 
 
 
Trots idogt skrubbande finns spåren av gårdagens pyssel kvar på huvudpersonen
 
 
Nu ska jag dra en Stenis lunch (en lunch bestående av smörgås) Sen ska jag dra på mig träningskläderna för en powerwalk i solsken trodde jag men det verkar bli i ryssvädret som återigen dragit in över landet. Måste ju köpa en pumpa också & piffa till är ju halloween imorgon. På jobbet ordnande vi alltid en pysseldag med avslutande maskerad i halloweens tecken & det var så mysigt. Måste se om jag har några kort från allt fint pyssel vi gjorde, återkommer kring detta.
 
Ha en najs tisdag!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha! Jag kanske borde släppa en kokbok nu? Jag vill se bild på halloweenpumpan sen! Duktig du är som powerwalkar! Själv hänger jag i soffan, ska nog ta mig i kragen nu. Hugs

Svar: Ja alltså en timmes powerwalk sen 23 timmar i soffan, inga konstigheter. Klart att du ska släppa en bok, Stenis sandwichar, Stenis snabba smaskiga smörgåsar...osv. Väntar på mannen & sen blirre pumpashopping! Huggies
linnart.blogg.se

2012-10-30 @ 14:54:12
Postat av: Helen

Härligt att se allt du pysslar med! Vilka söta små tassavtryck!! Önskar att jag hade gjort det med mina "små"

2012-10-31 @ 11:12:17
URL: http://helenspysselpapp.blogspot.com
Postat av: Eva

Så fint det blir med fottavlorna.

2012-11-04 @ 17:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0