Plötsligt händer det.

 
 
Ibland stöter man på de där sakerna som man bara känner att man måste ha, de må vara onödiga & kanske känner man ett sting av ångest när man just köpt dem. Ofta tycker jag att man är nöjd för man var ju TVUNGEN att ha dem men man kan ändå ha kvar den där känslan av att det var lite onödigt men de var ju så fina eller det var ett så bra pris så man gjorde ju ändå rätt som slog till. Sen en dag så plötsligt händer DET....den kanske onödiga prylen behövs helt plötsligt hemma & blir istället ett riktigt kap....igår hände det här hemma!
 
 
 
Jag drabbades av ett plötslig sug att sätta in lite foton i lillens fotoalbum & när jag började fanns det inget stopp på mig....tills jag insåg att sidorna i boken började krokna av limmet, OH NO!!! Så snabbt la jag ihop albumet & började i panik leta efter tunga saker hemma & hände det. Jag kom ihåg de där vikterna som jag bara var tvungen att ha på en loppis för några år sen som bara står & pryder vårt köksfönster, de blev förvandlade till ett kap! Herregud vad hände hänt med albumet annars!?
 
 
Efter det nattpasset på fotoalbumet så är det väl inte mer än rätt att vikterna återigen får pryda köksfönstret i väntan på nästa uttryckning som förmodligen kommer att dröja...
 
Här skiner solen som aldrig förr & jag laddar med slangar (korv med bröd) för en pw i solen.
 
Have a lovely thursday!
 
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Elin Hellekant-Engström

Hej Gullan!
Jag har en fundering.. På fotot längst ned, med vikterna på rad mellan två blomkrukor. Den HÖÖGRA blomman, är det en klockmalva???!!

Och i så fall, HUUUUUUR gör du för att den ska bli sån??
Mina malvor blir bara som en smal flaggstång o några enstaka små blad.

Tips o råd?
/Desperat småbarnsmorsa

Svar: Hola!Yes det är en klockmalva & den planterades i våras men den tar sig seeeeeegt. Har inte gjort något mer än att plantera & vattna. Har en jättestor som fortfarande står ute som jag tänkte ta in men den har en massa lusar på sig :( När den har tagit sig lite mer ska du få ett skott av mig. Hugs på dig desperata morsan
linnart.blogg.se

2012-11-15 @ 21:13:47
Postat av: Elin Hellekant-Engström

Inte gjort något?? Då kanske jag ska sluta klippa i min då, trodde den skulle grena sig mer då, men det funkar inte.. ;-(
Skott tar jag gärna, gulligt av dig!

Mot lössen, har du provat litelite diskmedel i vattenspruta o sprutat på de jävlarna?

Svar: Jag hade inne den nerlusade för några dagar sen men det kändes som att den fick åka ut igen, vill inte få löss på alla andra blommor här inne. Vi får hoppas att den här rackarn tar sig nu då, trots att jag inte gjort ett smack med den.
linnart.blogg.se

2012-11-19 @ 11:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0