Adventskalender/paketkalender!?

 
Jag är ruskigt sugen på att göra en sån där rolig paketkalender & är allmänt spänd på att det snart är jul. Har googlat runt på nätet & det finns hur många olika varianter som helst. Jag fastnade lite för den här....den kändes stilren & inte så farligt avancerad att göra & just det, visst ser det ut som den är gjord av Washitejp!? Lillen är kanske lite för liten men det finns ju två andra paketälskande personer i hushållet... & det är väl inga konstigheter att köpa något man själv önskar sig för att sedan slå in det i ett fint paket & beundra det några dagar & sen dessutom få öppna det & få en sak man verkligen vill ha....ne detta är fasen rättighet så här i väntan på julen, mer paket åt folket!
 

 
 Den här & flervarianter finns här
eller varför inte kika här 
& få lite isnpiration inför den älskade julen!
 
Med andra ord det kommer bli någon sorts paketkalender här hemma, ska bara klura ut hur den ska se ut. Jag vet att vi har en gammal vit list i städskåpet som skulle kunna bli antingen en julgran eller en annan slags upphängning med krokar i som man kan hänga paketen i....detta tål att funderas på & i helgen får jag slå slag i saken. Insåg nu att man ska hitta 24 bra saker som man vill ha som inte kostar en förmögenhet eller bara är skit, krävs lite planering här känner jag.
 
Veckan har varit hektisk med möten, rytmik,föräldrargrupp, vaccination, vägning & mätning har varit en stressad morsa några dagar men imorgon är det en provtagning hos doktorn & efter det taggar jag ner och tar helg, LÄNGTAR! Lugn hemmahelg IGEN & jag gillart! Hoppas också att min beställning från Panduro hinner dyka upp innan helgen så man kan ta & grejja lite, men tyvärr har Panduro det segaste fraktsättet i hela Sverige så vem vet.
 
Ha en härlig lill-lördag själv tänker jag fira den med ett glas herrljungacider, wohoooo!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0