I´m back and so are the plants.

Hello! Var ett tag sen, men nu har jag fått lite ny bloggkraft. Vår lägenhet är numera ett växthus med förväxta plantor och diverse blommor. Vädret har satt P för diverse planer för plantor och blommor för att inte prata om frosten som vägrar att försvinna. Här kommer lite blommor från Linnarts växthus:

Prydnadspumpan tänkte jag trycka ner ute i rabatten för att förhoppningsvis kunna pryda hemmet i höst med schyssta pumpor som en höstig inredningsdetalj:



De här divorna har burits in och ut var och var annan dag den senaste månaden, måtte det bli planterinsgbart ute snart.



Jag älskar de här fina glass/blomsterpinnarna som jag hittade, de piffar verkligen till det i den trista gråa vardagen.





Här har jag planterat purpurbönor som jag har fått av min frölangare nere i Skåne, de ska bli avlånga bönor som är alldeles mörklila, jag är spänd!



Mina egenodlade pelargoner som jag har pysslat om sen i januari, mitt mini växthus tåls att hyllas ännu en gång. Helt klart ett fantastiskt köp, NÖJD de luxe.



En dag så tröttnade jag på alla sticklingar som stod i 15 krukor och som jag inte pallade flytta runt längre så jag tryckte ner dem i en zinkbalja. Har ingen aning om hur det kommer bli eller vad det är för sorts pelargoner men ibland får man chansa lite.





Gösta kom hem till oss i samband med min 30 års dag, fick den av en kollega som också har ett stort intresse för blommor och växter.



Här har frölangaren varit framme igen och de här ska också ut i rabatten kring vår balkong, de ska tydligen bli slingriga och långa. Känns lite tveksamt när man ser dem nu men vem vet de kanske tar sig när det blir varmt och skönt ute...



Jag gjorde ett fantastiskt fynd för några veckor sen såg en annons där en kvinna sålde krukor och fat för 1 spänn styck, helt sjukt billigt. Faten kostar liksom allt mellan 10-25 kronor och krukorna ligger också på samma pris. Så jag tog min man och vi rensade våra fickor (vi tillhör ju bankkortsgenerationen så kontanter hemma är en sällsynt syn) 43 kronor fick vi ihop och det räckte till de här och några till. Planteringsbordet var också ett fynd 125 spänn på coop efter en utdragen förhandling med otrevlig personal. Men vad gör man inte för att få med ett fynd hem.



Buhu, jag kommer aldrig få göra i ordning här känns det som, det bara regnar och regnar här och är KALLT. Men men man får väl inte ge upp hoppet.



I helgen var vi förbi Blomtorp och tog med oss lite trädgård hem.



I helgen ska vi till Båstad och ha semester och njuta av långhelgen och FF i sommarstugan. Frölangaren med familj kommer och hälsar på. Ska bli helt underbart med minisemester.

Ha en trevlig Kristi himmelfärdshelg!

Skickar en liten hälsning till mina höggravida läsare Tina & Elin, jag väntar med spänning på era små bebisar och be strong den sista tiden!

Kommentarer
Postat av: Helen

Kul att se att du är tillbaka:) Du har aningen grönare fingrar än vad jag har, du såg ju min mynta- den har nu dött:( Ha en härlig långhelg och ta hand om dig och lilla magen!

Kram

2012-05-15 @ 22:12:12
URL: http://helenspysselpapp.blogspot.com
Postat av: Elin Hellekant-Engström

Höhö, tackar tackar! Idag är det en vecka kvar till beräknad förlossning, helt jäkla sjukt. Och läskigt.



Hur mår du själv? Det skulle vara så spännande att få se din mage, finns det någon chans tro?



Puss o kram!

2012-05-21 @ 14:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0