Blomhandling & pelargonkärlek.

Idag efter en lyckad körlektion var jag tvungen att fira med ett inköp av blommor. På torget så såldes det diverse blommor för 20 kronor styck och detta var ett erbjudande som inte gick att motstå. Jag fick dissa det ännu bättre erbjudandet som innebar 10 blommor för 150 kr eftersom jag skulle hänga runt på stan innan bussen gick hem och saknade bärhjälp. Inte för att 5 blommor var sådär värst lättare att släpa runt på men vi tog oss hem efter diverse svettattacker och flyttande mellan händer & axlar. Här står de nu redo att planteras men detta efter att midsommarfirandet gått av stapeln.



Under våren har jag och mamma varit runt på en massa olika handelsträdgårdar, bland annat pelargonmuseét på Orust. Förra året så drabbades jag av en pelargonkärlek som bara växer sig starkare och starkare, så under våren har det inköpts diverse sticklingar. Problemet är bara att mitt minne när det gäller vad det är för färg eller sort på sticklingarna är inte det starkaste men idag blev jag mycket nöjd över min förmåga att i alla fall välja bra och vackra sorter. Den här är helt underbar...





Imorgon bär det av mot Lysekil och sen blir det besök hos mina absoluta favoritkillar på lördag.

Ha en trevlig midsommar!

Kommentarer
Postat av: Helen

Trevlig midsommar Linn!

2012-06-21 @ 21:44:06
URL: http://helenspysselpapp.blogspot.com
Postat av: Helen

Men Linn, har du missat detta midsommarnöje??? Barnen tycker det är himla kul:)

2012-06-23 @ 20:31:27
URL: http://helenspysselpapp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0