Jag lever & frodas.

Nu är jag tillbaks med nya tag! Efter allt hetsvirkande för att få färdigt alla julklappar i tid så behövde jag och virkningen en paus. Men nu är jag lite sugen igen så i veckan fick jag en beställning på några grejjer så nu är jag fit for fight igen. Det suger i pysseltarmen igen, HURRA!

Årets fröer är beställda och nedstoppade i jorden.
Jag är SPÄND på mitt nya växthus som är både snyggt och förhoppningsvis fantastiskt för mina plantor att vistas i. Förra årets misslyckande med vissa växter känns fortfarande som igår, hur några av växterna började blomma i september/oktober samtidigt som frosten kom, dubbelsuck! Men i år börjar jag odla lite tidigare och hoppas på blomning innan höst.





Vår kamera är ingen höjdare och det blir inte bättre när man ska fota med ett glas emellan. Årets plantor består av 3 olika pelargoner, jalapeno, klockmalva, spanska flaggan <3 & månvinda. Nu väntar jag med spänning och kikar in i växthuset varje dag för att få se lite liv därinne.

Nu ska jag fortsätta och njuta av veckans allra bästa dag, Härliga fredag!
Imorgon kommer mami hit och då blir det räkor, mys och gardinsömmnad.

Ha en trevlig helg allesammans.

Kommentarer
Postat av: Helen

Hoppas att du får en toppenhelg så ses vi på måndag!

2012-02-04 @ 00:20:45
URL: http://helenspysselpapp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0