Linnarts little helper.

Jodå julklappsångesten har börjat komma smygandes och på jobbet är det som mest att göra så pysseltiden är en smula begränsad för mig just nu. Men som tur är så har jag ju en little helper som kan hjälpa mig att klippa tyg och sicksacka kanter.



Med en sån här klippa kan man inte annat än andas ut och nu har vi läget under full kontroll så ni som är oroliga över att inte få en julklapp ni kan andas ut. Här är ett litet axplock av alla olika små projekt som the little helper tvingas hjälpa till att styra upp då Linnarts projektledare är väldigt bra på att starta projekt men inte alltid så bra på att slutföra dem.

Halvfärdiga korgen har vi här och här ligger en halvfärdig orm som gärna vill ha ett huvud, en lussekatt som ska fyllas och sys ihop samt få två russin på sig, en traktor som saknar däck på andra sidan och ett grönt hjärta som vill bli fyllt och ihopsytt.




Några hjärtan som ska sys och som jag hade tänkt att ha i fönstret.
(Jag känner lugnet, det är ju faktiskt jul nästa år också om de inte skulle bli färdiga i år menar jag)



Förra veckan så kikade jag på böcker i slöjdsalen och blev helt kär i en bok om broderi så jag beställde den en timme senare och så slank det visst ner en virkbok i korgen också, ooooops. Så nu är jag SPÄND på att börja brodera och har lånat broderiateraljer av syslöjdsfröken. Hon är en klippa!



På jobbet håller jag på och gör en julkalender. Tänker mig att jag ska ha paket på ett snöre med små saker i och slå in de pysselgrejjer vi ska göra innan jul ( har 100 olika saker jag vill göra men av erfarenhet vet jag att jag ska vara nöjd om jag hinner med 5 av dem). Innan jul har tiden en förmåga att bara springa iväg. Pappret beställde jag från Panduro och det var hur fint som helst så jag får nog ta och beställa ett paket till mig själv också.



Nepp nu ska jag ladda inför en monsterlång dag på jobbet imorgon & slappa i soffan. Nöjd & glad över dagens alla dagsverken.

Ha det!






Kommentarer
Postat av: Lillebror

Rena tomteverkstaden ;)

2011-11-29 @ 21:44:01
Postat av: Helen

Vilken tur att du har sådan bra hjälp:) Jag skulle också behöva lite pysselhjälp:)



Vi ses på jobbet!

2011-11-29 @ 22:01:10
URL: http://helenspysselpapp.blogspot.com
Postat av: Karin

Vad fint ni gör! Jag skulle behöva lite pysselinspiration av dig! Synd att vi inte bor närmare så att vi kan ha pysselkvällar! Tur att du har din hjälpredare också ;)

2011-12-09 @ 10:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0