Höstlovsvirkning.

Bacillerna har tagit ett rejält grepp om min kropp och framförallt mitt huvud. Dunkande huvudvärk har dock inte hindrat mig från ett dyrt besök i den lokala garnaffären och slöjddetaljer. Jag hatar att vara sjuk och har väldigt svårt att vara still och vila så jag har tillbringat tiden på blomtorp virkandes i soffan.

På slöjddetaljer hittade jag stora nystan med trikågarn som man kunde göra puffar och väskor av men jag freestylade ihop två korgar som blev lite snea men det är just det som är charmen med att pyssla ihop egna saker.







I garnaffären köptes det diverse olika garner (jag hade kunnat handla upp hela min lön). Jag har tänkt att göra alla julklapper själv i år så för ovanlighetens skull har jag tagit tag i att styra upp detta redan nu och inte veckan innan julafton.







Det här pannbandet ska jag ge till en vän som fryser lite om sina öron. Pannbanden är supperenkla att göra och det finns så många olika sätt man kan virka och piffa til dem på.



Nu blir det soffläge!

Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Helen

Vad duktig du är:) Kan inte du hålla en virkkurs för mig?

2011-11-04 @ 18:15:04
URL: http://helenspysselpapp.blogspot.com
Postat av: Linnart

Tackar Helen! Vad roligt att du kikar in på min blogg. Ja varför inte jag har ju några poäng i pedagogik så det ska vi nog fixa;)

2011-11-04 @ 23:09:36
URL: http://l
Postat av: Karin

OMG vilka fina korgar! :)

2011-12-09 @ 10:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0