Loppis, odling & ett blivande lapptäcke?

Magsjukan har drabbat "hela" mitt hushåll men nu börjar vi komma på benen igen. Helgen som var spenderades givetvis också på loppis och slöjddetaljer, två favoritställen<3

På loppisen utökade jag mitt fattiga förråd av påskdetaljer:



Jag har länge haft en plan på att sy ett lapptäcke men grejjen är ju att man vill ju ha en massa olika sorters tyger för att det ska bli fint. Jag har ju en massa tyger men nu är den stora frågan ska man matcha den i liknande färger eller ska man gå loss som bara den med olika mönster och färger och matcha så gott det går????

I helgen hittade jag några lämpliga kandidater till mitt blivande lapptäcke:




För några veckor sen satt jag och frossade i grönsaker och blom-fröer på nätet inför sommarstylingen av min balkong. Ska leta upp lite bilder från förra årets piffande av balkongen. Förra året fick jag jättefina plantor av Månsa och Johanna som Månsas pappa hade odlat, bland annat Spanska flaggan som blev en favorit och givetvis köptes den in för årets odlande. Jag älskar att plantera och följa dem små liven när de växer upp.

Här är dem vårens bebisar:





Sen såklart SPANSKA FLAGGAN- så här ser den ut nu:



Ska hitta en bild på den som vuxen. So long så länge!
















Kommentarer
Postat av: Jossan

Åh vilka fina tyger! Kommer bli superfint lapptäcke ju! Hur stort ska det bli? Jag hade nog hållt mig till några tyger tror jag. Kanske fem-sex olika. Du kan ju ta kort på tygerna och sedan klippa och klistra i photoshop tills du hittar en fin matchning. :) Är inte jag smart så säg?!



Kul med fröer också. Jag har roat mig med att planera om mina pellisar och tagit sticklingar på dem och på några krukväxter. Det får räcka. Sedan får jag se om jag sår något på friland i maj.



Hugg

2011-03-17 @ 15:28:31
URL: http://jossangrejar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0