Påslakan á la ryssdocka.

I helgen tog jag tag i ett projekt som jag har planerat i mitt huvud sen länge. Innan jul så beställde jag ett tyg som jag tänkte sy påslakan av så i helgen var det dags. Jag har ju svårt att följa mönster och provar mig hellre fram själv eller kikar på flera mönster och plockar ihop godbitar. För att vara första gången så blev jag nöjd men vilken tid det tog eftersom jag hela tiden fick kontrollera så jag vek och fållade rätt. Men såhär i efterhand så var det helt klart värt varenda svettig timme. Var väldigt svårt att fota påslakan upptäckte jag.

Här är resultatet:




Tyget ser ut såhär:



Just nu virkar jag vantar och varvar detta med ett virka ett randigt kuddfodral. Tålamodet är inte det bästa därför är det bra att ha lite olika pyssel att välja mellan. Idag lyckades jag få med min man på en pysselstund också :) vore ju fantastiskt och få med honom i pysselträsket. Här ute på landet växer inte pysselkompisar på träd tyvärr.

Nu kallar virknålen och en kopp te....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0